sábado, 21 de junio de 2008

Ruta Palau Robert

El proper diumenge 29 de juny el Centre Excta. Els Blaus organitza la ruta guiada de Palau Robert “La muntanya de Montserrat” que pujarà a Sant Jeroni des de l’estació superior del funicular de Sant Joan recorrent la muntanya símbol dels catalans a través de la seva carena.
El punt de sortida de l’itinerari serà l’estació inferior del funicular que puja a Sant Joan, al que es pot arribar per carretera des de Monistrol de Montserrat o amb els Ferrocarrils de la Generalitat amb l’enllaç a l’estació Monistrol-Aeri de Montserrat. D’allà s’agafarà el funicular, i al baixar, es continuarà pel camí de Sant Jeroni, passant per l’espectacular mirador de les Magdalenes, situat sota vertiginoses agulles sovintejades per escaladors, i des d’allà es podrà veure una impressionant vista de la regió de les roques de Sant Salvador, situada a l’altra banda del torrent de Santa Maria, del monestir i la vall del Llobregat.
Després d’uns 40 minuts de camí i de passar uns graons cimentats, el camí entra al bosc. Des d’aquest indret es podrà veure, a la dreta, el trencall pel qual es retornarà després al monestir. En poc més d’una hora s’arribarà a l’ermita de Sant Jeroni, i d’allà es continuarà cap a l’esquerra per arribar al cim de Sant Jeroni.
Si el dia és clar la panoràmica que s’observa pot ser excepcionalment dilatada: abasta des del massís del Port, al sud, fins als Pirineus orientals, occidentals i aragon
esos. El retorn es farà pel mateix camí fins als graons de ciment. Llavors es prendrà el camí a l'esquerra esmentat anteriorment, per després continuar per un trencall a l'esquerra que en poca estona condueix al petit coll que hi ha entre el Cavall Bernat i la paret dels Diables. Des d’aquí i abocant-se al buit es pot veure un panorama d'una bellesa extraordinària: en destaca el fi perfil nord del Cavall Bernat i la rogenca paret dels Diables, solcada de fissures i sostres.
Arribant al pla dels Ocells, es continuarà per l'esquerra fins a l'estret i dret pas del Francès. Un cop superat, es seguirà baixant per trams amb escales i graons fins arribar de nou al monestir en aproximadament dues hores. A més de l'important valor natural i paisatgístic, emparat sota la protecció del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, la visita guiada oferirà l'oportunitat d'admirar els valuosos edificis i les col·leccions d'art del monestir. Es recomana portar calçat i vestit adequats, així com menjar i aigua.